Care sunt pasii pentru efectuarea verificarii ITP?

0
117
statie ITP pentru autoutilitare

Autovehiculele care circula pe drumurile publice trebuie sa se afle intr-o buna stare de functionare si sa respecte toate normele aflate in vigoare, inclusiv sa treaca verificarile tehnice periodice si sa detina polite de asigurare obligatorii.

Soferii care circula cu masini care nu au ITP-ul efectuat sau este expirat risca sanctiuni drastice. In plus, un astfel de proces nu dureaza foarte mult si nici nu este costisitor, astfel ca nu au niciun motiv pentru care soferii sa evite statiile de ITP din sectorul 5.

Cum ar trebui sa se pregateasca autovehiculul pentru efectuarea ITP-ului in sectorul 5?

Un prim aspect de care trebuie sa se preocupe soferii inainte de a merge cu masina intr-o statie ITP este pregatirea documentelor necesare unei astfel de inspectii. Este vorba despre cartea de identitate a masinii, talonul si o asigurare RCA valabila, precum si actul de identitate al persoanei care se prezinta cu masina la ITP.

De asemenea, nu trebuie sa existe modificari la nivelul autovehiculului care sa nu fie trecute in cartea masinii, cum ar fi dotarea cu jante mai mari decat cele prevazute in talon, lumini xenon aftermarket sau folie neomologata pe geamuri.

Totodata, soferii trebuie sa se asigure ca masina este intr-o buna stare de functionare, fara urme grave de deteriorare, cum ar fi urmele de rugina, iar normele de poluare sunt in parametrii. Toate aceste aspecte sunt verificate de inspectorii de la statia BetaITP.ro.

Cum se desfasoara procesul de efectuare al ITP-ului in sectorul 5?

Modul de desfasurare a inspectiei tehnice periodice este similar indiferent despre ce statie ITP este vorba sau despre ce categorie de autovehicule. Chiar si intr-o statie ITP pentru autoutilitare se vor verifica, pe rand, documentele si sistemele de siguranta ale masinii, precum si aspectul exterior al acesteia.

ITP din sectorul 5 | statie ITP pentru autoutilitare | BetaITP.ro

ITP din sectorul 5

Astfel ca dupa verificarea documentelor, se va masura cantitatea de emisii poluante ale masinii, iar ulterior se va trece la sistemele de siguranta, cum ar fi sistemul de franare, cel de directie, sistemul de iluminare si echipamentele electrice.

In acest fel, toate aspectele care pot reprezenta un pericol in timpul circulatiei vor fi verificate, iar daca nu functioneaza corect, masina nu va trece ITP-ul si nu va putea circula pana la remedierea problemelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here